A felfrissített új Golf valamennyi autóját felvonultatta Mátraházán a Porsche Hungaria. Gesztusvezérlés, sok innováció, sok extra – foglalta össze egy mondatban Németh Balázs márkaigazgató azt, mit is jelent a 7-es Golf felfrissítése.

Szó szerint viharosra sikeredett a Volkswagen Innovációs Napja Mátraházán. Első nap ugyanis igazi, hamisítatlan májusi zivatarok tomboltak a Mátrában, megnehezítve ezzel a e-Golfok feltöltését, a kitelepített gyorstöltők ugyanis esőben nem igazán biztonságosak. Így is kipróbáhattuk az e-Golfot.

Apa, irigyellek – mondta 24 éves kisebbik fiam, amikor megtudta, milyen program vár rám Mátraházán. Mindezzel csak azt akarom jelezni, felnőtt megint egy generáció, amelyik éppen úgy rajong a Golfért, mint mi annak idején, amikor a rendszerváltás előtt legfeljebb egy balatoni szálloda előtt csodálhattuk meg a nyugati turisták Golfjait.

A Golf klasszikussá vált, megunhatatlan, mert mindig megújul. Most éppen a hetesnél tartunk, annak is a megújult változatánál. Golf, e-Golf, GTE, GTI, Alltrack, Variant– lenyűgöző látványt nyújtott a család a mátraházi hotel előtt, ahol felsorakoztak. Utóbbi négy rendszám nélkül, így azokat csak megcsodálhattuk, vezetni nem tudtuk.

De nézzük sorjában, mit jelent a megújulás?

A legújabb Golf a még pontosabb vonalakkal jellemzett dizájnjáról ismerhető fel. A módosítások sorában új lökhárítókat, LED-technikájú nappali menetvilágítást is tartalmazó új halogénfényszórókat, új első sárvédő íveket, minden változat esetében alapfelszereltségként kínált teljes egészében LED-technikájú új hátsó lámpákat és új könnyűfém keréktárcsákat is találunk.

Beülve az autóba rögtön szembe tűnik az alsóközép-kategóriában a világon elsőként akár gesztusokkal is kezelhető, a legfejlettebb, Discover Pro infotainment rendszer. A berendezés a 9,2 col képátlójú képernyőjével vizuálisan és koncepció tekintetében egyaránt tökéletesen illik a Golf modellekben szintén újdonságként megjelenő Active Info Display digitális műszeregységhez. Ezenkívül egyik első kompakt típusként az új Golf kívánságra részlegesen önműködő haladásra is képes, az új torlódási asszisztens a megálló és újrainduló forgalomban vezérli a járművet. Akár gesztusokkal is kezelhető, a legfejlettebb, Discover Pro infotainment rendszer.

A megújult Golf a vezetői segédrendszerek terén új mérceként szolgál. Olyan műszaki megoldások fokozzák jelentős mértékben a biztonságot, mint például a Front Assist automatikus vészfékrendszer az új gyalogosfelismerő rendszerrel, az új torlódási asszisztens és a szegmensben szintén újnak számító vészhelyzeti asszisztens. A Lane Assist sávtartó rendszer és az ACC távolságtartó sebességszabályzó fúziójával a torlódási asszisztens kívánságra akár 60 kilométer/óra sebességig képes átvenni az irányítást az igen megterhelő folyamatosan megálló, majd újra elinduló forgalomban. Ez a segédrendszer önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja az új Golf modelleket.

Ezeket az újdonságokat a továbbfejlesztett TSI motorcsalád egészíti ki. A új Golf modellekben debütál első ízben az új 1.5 TSI Evo – egy 110 kilowatt (150 lóerő) teljesítményű négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor változó hengerlekapcsolással (Active Cylinder Management, ACT). Ez egyelőre nem érhető el a magyar piacon. Mindegyik új Golf modell BlueMotion technológiával érkezik.

A Volswagen Innovációs Napja egyúttal az e-Golf bevezetési kampányának a kezdete is – fogalmazott Mátraházán Németh Balázs márkaigazgató. A kampány kiválóra sikeredett, legalábbis ami a média képviselőit illeti. Akkora érdeklődés mutatkozott az e-Golfra, hogy sorba kellett állni az autóért.

Szakadó esőben hangtalanul elindultunk a Mátra útjain. Alattunk a feltöltött Golf, amelynek hatótávolsága immár ötven százalékkal 300 kilométerre növekedett. Gyorstöltővel egy óra alatt 80 százalékos töltöttségi színt érhető el, a műszerfalon látjuk azt is, mennyit tudunk még autózni az adott töltöttségi szinttel.

Jó érzéssel konstatáljuk, hogy nulla emissziót bocsát ki az autó. A vezetés élménye semmit sem csorbul, a túra végén úgy száll ki az ember, hogy legszívesebben megrendelne egy e-Golfot, ha éppen lenne 8,9 milliója autóra.

Németh Balázstól megtudjuk, állami támogatással – ennek összege másfél millió forint – 250 elektromos autót adtak el Magyarországon, ennek harminc százaléka Golf.

E-Golf után benzinesre váltunk. Heimer Gyuri barátommal felváltva ülünk a volánhoz. Áradozunk egymásnak a minőségi anyagokról, a fürge motorról, a kényelmes ülésekről, a digitális műszerekről, mindarról, amit a Golf jelent.

Amikor pedig éppen az anyósülésen terpesztek, Messengeren küldöm a gyereknek a fotókat az okostelefonjára a Golf minden részletéről.

Ő, aki éppen a Golf 4-et használ, még inkább össze tudja vetni, mekkora a változás a három golfnyival későbbi generáció között.

Legalább akkora a különbség, mint a Mátra és Wolfsburg között. Kivéve egyet. A Golf volt, a Golf van és a Golf lesz. Mert a Golf örök.

Forrás: autoszektor.hu