Vasárnap délután kiderül, mely autó pilótája érdemli ki a 2017-es Hegyi Bajnok címet. Gumifüstölős hétvégre számíthatunk Bélapátfalván, ahol a Bélkő-hegy meghódítására készülnek a versenyzők.
– Westlake Hegyi Drift Kupa elnevezésű viadal a tavalyi évvel ellentétben nem az országos sorozat egyik állomásaként, hanem önálló versenyként kínál programot – osztotta meg Giltner Attila Gábor, az esemény főszervezője. – A megmérettetés Magyarországon több szempontból is egyedülálló. Ehhez hasonló hegyi drift versenyt hazánkban máshol nem rendeznek, emellett a magas pénzdíj is vérre menő küzdelemmel kecsegtet.


A 600 ezer forint összdíjazású – Bélapátfalván ötödik alkalommal sorra kerülő – hegyi drift verseny nyílt, tehát külföldi és magyar versenyzők részére egyaránt megmérettetést kínál. A győztes 350 ezer, a második helyezett 200 ezer, míg a harmadik 100 ezer forint nyereményt vehet át. Az előnevezések alapján eddig 15 pilóta jelezte részvételi szándékát, míg 6 meghívott versenyző is rajtvonalhoz állhat.
– A főverseny mellett számos betétprogram is szórakozási lehetőséget kínál az érdeklődőknek. Az úgynevezett Sufni futam, vagy a Lada Club Hungary találkozója is megtekinthető – folytatta Giltner. – Érdekesség, hogy pontozó bíróként a 3-szoros Európa-bajnok Kerényi Ádám tevékenykedik. Bízom benne, hogy idén kevesebb borulás, törés lesz jellemző, hiszen az elmúlt években jócskán kijutott a sérült autókból. Akad olyan pilóta, aki a mai napig nem tudja használni a Bélkő szerpentinjén összetört autóját.

A drift, vagy drifting (szabad fordításban: csúsztatás, sodródás) az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon egyenesen. A sportág maga nagyon hasonló a ralihoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A drift tehát kifejezetten a hátsó kerékmeghajtású autók és azok pilótáinak művészete.

Szeredi László a tavalyi debütálás után idén ismét nekiveselkedik a hegynek. Az egri pilótát egy 340 lóerős BMW E36 Coupe 4.4 V8-as volánja mögött láthatja a közönség.

– Bízom benne, hogy várhatóan szép számú nézősereg előtt mutathatom meg magam és technikai probléma nélkül tudom teljesíteni a versenyt – tekintett előre Szeredi László. – Az elsődleges cél a kilátogatók nézők szórakoztatása, szeretnénk emlékezetessé tenni a hétvégét. Idén ez lesz a negyedik versenyem, de egyben a legnagyobb kihívás is. A hegy nem viccel, nincs hibalehetőség! Ez egy remek lehetőség a fejlődésre, tapasztalatszerzésre.

A tervezett menetrend

Július 29., szombat
9.00: kapunyitás
10.00–13.00: edzés/taxi
13.00–17.00: tsuisu edzés/taxi
18.00: pályazárás

Július 30., vasárnap
9.00: kapunyitás
10.00–12.00: edzés/taxi
12.00–13.00: kvalifikáció
13.00–14.00: Lada döntők
14.00–14.30: Sufni futam
15.00–17.00: kupa döntők
18.00: eredményhirdetés
19.00: pályazárás

Az eseményről további részletek a drifted.hu internetes oldalon olvashatók.

Szerző: KékesOnline, Sike Károly