A különleges tésztaféleségeket előállító cég Európában vezető szerepet tölt be távol-keleti élelmiszerek forgalmazásában. Olyan különlegességek találhatók meg kínálatukban, mint a Sau Mai, a Samossa vagy a töltött lótuszlevél. Munkájukról, terveikről és a tűzvész utáni talpraállásról Fecser Zsófiát, a cég verpeléti üzemének vezetőjét kérdeztük.

A térség egyik legnagyobb munkaadójaként kezdtek a termelésbe, mekkora összegű volt ez a fejlesztés?

Kétmilliárd forintos beruházással, 2012 áprilisában kezdte meg működését az Asiafood Kft. a több mint 5000 négyzetméteren felépített, verpeléti üzemében. Főrészvényesünk a Paris Store, ők egy Franciaországban működő, Ázsia és Európa közti nagykereskedelemmel foglalkozó vállalatcsoport. A verpeléti beruházáshoz jelentős pályázati támogatást kaptunk, melyet két ízben is kormányzati támogatás egészített ki új munkahelyek teremtése céljából.

Milyen termékeket készítenek, milyen piacra szállítanak?

Több mint húszféle gyorsfagyasztott, töltött tésztaféleség terméket állítunk elő, tradicionális, ázsiai ízvilággal. Jelenleg csak Franciaországba, az anyavállalatunk felé értékesítjük a termékeinket. Éves termelési kapacitásunk több mint 3000 tonna.

Pár éve leégett a központi épület, hogyan sikerült talpraállni?

Az üzemcsarnok három évvel ezelőtt vált a tűz martalékává. A tulajdonosok akkor úgy döntöttek, újra felépítik az üzemet. A piac és a munkahelyek megtartása érdekében, az átmeneti időben csökkentett termeléssel üzemelt a cég egy közelben bérelt csarnokban. Fontosnak tartom kiemelni, hogy pályázati vállalásaink átütemezése minden gond nélkül megtörtént.

Jelenleg hány dolgozót foglalkoztatnak és milyen fejlesztéseket terveznek?

Év végén 178 aktív dolgozóval működtünk. Továbbra is bővíteni akarjuk a létszámot, ezért rendszeresen tartunk felvételi interjúkat, három éves időtávon belül még 50 munkahely megteremtését tűztük ki célul. A termelés folyamatos bővítésén dolgozunk, üzemünk termelési kapacitását napi 20 tonnára szeretnénk felfejleszteni. Növelni kívánjuk a nyugat-európai régióban piaci részesedésünket, de céljaink között szerepel a magyar és kelet-európai piacok meghódítása is. Fontosnak tartjuk azt is, hogy aktív szerepet vállaljunk Verpelét és térsége munkahelyteremtésében és mindennapi életében.

2018. február 1.

Szerző: KékesOnline
Fotó: http://www.asiafood.hu/