Befejeződött a 21-es számú főút négynyomúsítási programja Salgótarján és Hatvan között. Az utolsó két szakasz ünnepélyes átadója Bátonyterenyén volt szeptember 25-én. A felújítási munkálatokhoz 2013-ban csatlakozott HE-DO Kft. a jeles nap alkalmából könyvet készített a 21-es út történetéről 1957-től napjainkig.

„A 21-es számú főút története ma is ismert nyomvonalának kialakításával 1957-ben kezdődött. Teljes négynyomúsítása Salgótarján és Hatvan között nagy hatással lesz a térség fejlődésére. A modern út létrejöttével az elmúlt évtizedekben kialakult összes hiányosságát le tudja küzdeni a régió” – mondta Fónagy János nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár a 21-es számú főút befejező szakaszainak átadása alkalmából tartott ünnepségen szeptember 25-én Bátonyterenyén.

Fónagy János emlékeztetett arra, hogy az 51 kilométeres kétszer kétsávos autóút kiépítésének terve az M3-as autópálya és Salgótarján között már 1999-ben megszületett. A négynyomúsítás végül 2000-ben indult el Salgótarján irányából.

A sávbővítési program igazán nagy lendületet a HE-DO Kft. 21-es út felújításához történő csatlakozásával egyidejűleg 2013-ban vett. Két évvel később befejeződött a Jobbágyi és Szurdokpüspöki közötti 4,5 -, valamint a Lőrinci és Zagyvaszántó közötti 5,3 kilométer hosszú szakasz négynyomúsítása. 2018-ban már négy sávon haladt a forgalom Szurdokpüspöki és Pásztó, Pásztó és Mátraszőlős, valamint Hatvan és Lőrinci között.

A Tar és Mátraverebély közötti, valamint a Bátonyterenye térségében levő utolsó két szakasz négynyomúsításával 2019. szeptemberére végzett a Swietelsky Magyarország Kft. – HE-DO Kft. – KM Építő Kft. alkotta konzorcium.

„A négysávos útnak köszönhetően az M3-as autópálya és Salgótarján között 20 perccel csökkent a menetidő. Az út közepén megépült elválasztó sáv hatására már most jóval kevesebb baleset történik a térségben” – beszélt a beruházás máris kézzel fogható eredményeiről Fónagy János.

Az átadón Dr. Becsó Károly Nógrád megyei országgyűlési képviselő azt mondta, hogy a négynyomúsított út segítségével a települések megerősödése mellett a környéken élők végre be tudnak kapcsolódni az ország vérkeringésébe.

„Politikusi pályafutásom legnagyobb sikerének tartom a 21-es út teljes négynyomúsítását. 20 évet vártunk rá, de végre elkészült” – mondta Becsó Zsolt Nógrád megyei országgyűlési képviselő.

A jeles nap alkalmából a felújítási munkálatokhoz 2013-ban csatlakozott HE-DO Kft. könyvet jelentetett meg a 21-es út történetéről 1957-től napjainkig.

„Heves-, és Nógrád megyei gyökerekkel rendelkező cégként számunkra is az ország egyik legfontosabb fő-közlekedési útvonala a 21-es. Négynyomúsítási munkálataiban a kezdetektől részt vállaló cégként egy könyv formájában szerettünk volna méltó emléket állítani neki. A mostani átadót pontosan 60 évvel az új nyomvonalra terelt 21-es út 1959. szeptember 25-én tartott ünnepsége után tartották, amiről könyvünkben sok korabeli fotóval szintén beszámolunk” – mondta Sipos Zsolt, a HE-DO Kft. ügyvezetője.

„A HE-DO Kft. fennállásának 28 éve alatt az eddigi legfontosabb és legértékesebb munkánknak tartom a 21-es út felújításában való részvételünket. A projektben eltöltött hat év alatt bizonyítottuk rátermettségünket és nagy lépést tettünk vállalatunk sikeres jövője felé” – mondta Dobróka Tamás, a HE-DO Kft. tulajdonosa.

Az út ünnepélyes átadásán a szalagot Fónagy János, Becsó Károly és Becsó Zsolt mellett Dr. Szabó Sándor Nógrád megye kormánymegbízottja, Nagy-Majdon József Bátonyterenye polgármestere, Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese, Ürmössy Ákos, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád Megyei Igazgatóságának vezetője, Dobróka Tamás, a HE-DO Kft. cégtulajdonosa, Sipos Zsolt, a HE-DO Kft. ügyvezetője, Hegyi Zoltán, a Swietelsky Magyarország Kft. útépítési igazgatója, valamint Csonka Tamás, a KM Építő Kft. ügyvezetője vágta át.

Az utolsó két szakaszon összesen 11,3 kilométeren át épült négysávos út. A beruházás költsége nettó 19 milliárd 417 millió 753 ezer 913 forint volt.

 

2019. szeptember 26.

Kékes Online