Elindult a Gyöngyöst elkerülő út tervezése, most kell odafigyelnünk! Ezzel a felhívással jelentkezett a Városom, szeretlek egyesület arra a tegnapi hírre reagálva, hogy elindultak a Gyöngyöst elkerülő útszakasz tervezői munkálatai.

Mint arról tegnap beszámoltunk a sikeres közbeszerzési eljárás lefolytatása után hétfőn megtartották a Nyugati elkerülőút tervezését elindító egyeztetést Gyöngyösön.

A korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánított útépítés kapcsán kormányhatározat született. Ezt követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkapta a feladatot a második ütem előkészítésére. Arról is írtunk korábban, hogy közbeszerzési eljárás során kiválasztották a tervező céget, mely már el is kezdte a munkát.

A hétfői tervindító egyeztetésen elhangzottak szerint jelentős döntéseket kell hozni a tervezés során. Többek között a bekötőutak, az útfelület paraméterei, a hidak, vagy a felújításra kerülő belterületi utak kérdéseiről egyeztetnek.

A tervezést végző cég a következő időszakban várja az önkormányzat részéről, hogy az érintett belterületi utakon a felületi felújítás mellett, milyen további fejlesztési elképzeléseik vannak.

Erre a tervezői igényfelmérésre reagált az a gyöngyösi civil egyesület, mely nem titkoltan Klausmann Viktor polgármester-jelöltet támogatja az önkormányzati választásokon. Ahogyan, honlapjukon Szókovács Péter, az egyesület elnöke fogalmaz, sokan, régóta gondolkodnak azon, hogy ideje tenni valamit Gyöngyösért. Mint azt a bemutatkozó írásukban olvashatjuk, az egyesületet azzal a céllal hívták életre, hogy megmutassák, van erő, tudás és lendület Gyöngyösön.

Klausmann Viktor a civil egyesület polgármester-jelöltje

A www.gyongyosszeretlek.hu oldalon egy online kérdőívet állítottak össze, mely az elkerülő út tervezési szakaszában fontos kérdéseket teszi fel. Ahogyan fogalmaznak, minden gyöngyösi vélemény számít, melyeket el fognak juttatni a tervezőkhöz és a döntéshozókhoz.

A kérdőív talán legfontosabb felvetése arra vonatkozik, hogy az elkerülő út tervezése már most kiegészüljön-e a 24-es úthoz csatlakozó szakasz tervezésével is.

A kérdés első hallásra is jogosnak tűnik. Amennyiben az útszakaszt később sikerül folytatni a 24-es útig, úgy az autópálya és a Mátra közötti forgalomnak is meg kell felelnie a most tervezett szakasznak.

Kékes Online, 2019.07.16.

Fotó: Czímer Tamás