Heves megyében október elején állt szolgálatba két mobil ügyfélszolgálat, melyek segítségével azokon a településeken, ahol nincs kormányablak gyorsan és kényelmesen elintézhetők a leggyakoribb hatósági ügyek. Az egyik busz az egri, pétervásárai, bélapátfalvai és füzesabonyi járásokban, míg a másik a gyöngyösi, hatvani és hevesi járásokban viszi helybe a kormányablakot.

A guruló irodákban az ügyfelek közel 1500 féle ügykört kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről.

A buszok előre meghatározott időpontokban nyújtanak lehetőséget az ügyfelek speciális helyszíneken történő, eseti jellegű kiszolgálására. A kistelepülések ellátásán túl nagyobb cégek telephelyein, oktatási, egészségügyi, vagy szociális intézmények közelében is biztosítani tudják a közigazgatási ügyintézés lehetőségét. A pontos menetrend itt olvasható. A későbbiekben a menetrendet az igényekhez fogják igazítani.

Mátraballán is nagy az érdeklődés a szolgáltatás iránt

A kezdeményezés országosan is sikeres, 2019-ben 365 és fél ezer ügyfél fordult meg ezeken az ügyfélszolgálatokon, idén pedig eddig 188 ezer. Tavaly az eljárások száma közelítette a félmilliót.

A buszban lehetőség van egyebek mellett a személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre és ügyfélkapu regisztrációra. Elindítható emellett a diákigazolványhoz szükséges NEK-regisztráció is.

Az elkészült iratokat postán kézbesítik, kivéve a helyszínen átvehető lakcímkártyát és az ideiglenes személyi igazolványt.

Az akadálymentesített, mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas buszban egy okmányos és egy kormányablak munkaállomás található. A kiépített rendszer magában foglal egy beépített fényképezőgépet, valamint nyomtatót és szkennert is. A teljes mobil ügyfélszolgálat szünetmentes tápegységről, vagy akár aggregátorról üzemeltethető azokon a helyszíneken, ahol nincs villamos hálózati csatlakozási lehetőség.

2020. 11. 07.

Forrás: Heves Megyei Kormányhivatal
Fotó: Korepta Lilla