A HE-DO és a Colas Út Építőipari Zrt. kivitelezésében épülő Gyöngyös nyugati elkerülő út építése fontos mérföldkőhöz ér az elkövetkező hetekben.

Közel járnak a befejezéshez a Gyöngyös nyugati elkerülő úthoz épülő új körforgalmak – értesült a magyarepitok.hu. A Gyöngyös nyugati elkerülő útjának II. ütemét a HE-DO és a Colas Út Építőipari Zrt. konzorciuma kivitelezi.

Három körforgalom is kiépült egymástól nem messze

A fejlesztés tárgyát képező Gyöngyös nyugati elkerülő út I.-II. üteme egy mintegy 4800 méter hosszú útszakasz, amely a Gyöngyösről Gyöngyöspatára vezető 2406 jelű összekötő utat, illetve a Gyöngyösről Gyöngyöshalászra vezető 3203 jelű összekötő utat köti össze.

Az elkerülő út Gyöngyös és Nagyréde közigazgatási területén halad át. Az új nyomvonalon három körforgalmú csomópont is épült egymástól nem messze:

  • az első a gyöngyösi barkácsáruház közelében,
  • a második a 3-as számú főút és az elkerülő út csomópontjában,
  • míg a harmadik a Déli Külhatár út és a 3203 jelű összekötő út csomópontjában, az elkerülő út déli végpontjánál.

Már a végleges tereprendezés zajlik

A most zajló kivitelezés részeként megtörtént a 3-as számú főút 500 méter hosszú szakaszának felújítása is. A magyarepitok.hu információi szerint a körforgalmú csomópontoknál, valamint a kapcsolódó felújított szakaszoknál már a befejező munkálatok történnek.

Ennek során

  • zajlik a végleges tereprendezés,
  • felfestik az útburkolati jeleket,
  • a 3-as főútra épített körforgalomban befejezik a gömbsüvegsort,
  • rendezik a vízszintes és rézsűs felületeket,
  • továbbá elvégzik a füvesítést és a növénytelepítést.

Már nem kell sokat várni a forgalomba helyezésig

A 3-as számú főút környezetében kiépülő csomópontot a tervek szerint május végén helyezik forgalomba: a tervek szerint május végén helyezik forgalomba: ekkortól a közlekedők teljeskörűen használhatják az új útszakaszt. A Gyöngyöst nyugatról elkerülő út átadására később kerül sor.

A csomópont építése során felhasznált főbb anyagmennyiségek:

  • a töltések építéséhez 24 000 köbméter földet használtak,
  • beépítésre került továbbá 2520 köbméternyi CKT-betonréteg,
  • valamint 5250 tonna aszfalt, 2500 méter szegély és 1215 négyzetméter térkő.

(Forrás: magyarepitok.hu)

A fejlesztésről nemrég beszámolt Horváth László, a térség országgyűlési képviselője is. Közösségi oldalára egy videót töltött fel, amiben a munkák állásáról tájékoztat.

2024. 04. 16.