Újabb fontos szakaszához érkezett az Y-híd építése Miskolcon: a Vörösmarty utca-Tiszai pályaudvar tengelyén a föld alatt elkészült a cölöpalapozás, valamint az az egy kilométer hosszú, kétszer egysávos, hat és fél méter széles burkolatú új terelőút a Csokonai Vitéz Mihály utca és a Fonoda utca között, amely lehetővé teszi Martinkertváros közlekedésének fenntarthatóságát az Y-híd megépítéséig hátralévő mintegy másfél éves időszakban.

Befejezte a miskolci Y-híd építése miatt szükséges terelőút megépítését a HE-DO Kft. a Csokonai Vitéz Mihály utca és a Fonoda utca között. Az egy kilométer hosszú, kétszer egysávos, hat és fél méter széles burkolatú új útszakasz lehetővé teszi Martinkertváros közlekedésének fenntarthatóságát az Y-híd megépítéséig hátralévő mintegy másfél éves időszakban. Az új útszakaszt a teherforgalom kizárása mellett a közlekedők május 15-étől használhatják.

A Fonoda utcáig meghosszabbított Csokonai utca a teherforgalom elől továbbra is elzárt útként az Y-híd megépülését követően is kényelmes alternatív, kiegészítő kapcsolatot biztosít majd Martinkertváros és Szirma, valamint Miskolc északi és keleti városrészei között.

A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint 2021. május 16-ától Martinkertvárosból a Pfaff Ferenc utca irányába már nem lehet áthaladni a Kisfaludy utcai felüljáró és a vasúti átjáró lezárása miatt, mivel annak területe szükséges az Y-híd Kisfaludy utcai ágának építéséhez. Az új forgalmi rendről tájékoztató táblák segítik a közlekedőket.

A Speciálterv Kft. tervei alapján a komplex beruházást végző HE-DO Kft., valamint a műtárgyépítési feladatokért felelős KM Építő Kft. az Y-híd építésében is újabb jelentős szakaszhoz ért. A Vörösmarty utca-Tiszai pályaudvar tengelyén a föld alatt elkészült a cölöpalapozás, és már a hídpillérek is szemmel láthatók, amelyeken elhelyezték a mintegy 25 méter távolságot áthidaló előre gyártott gerendákat, és rövidesen a Kisfaludy utca felé vezető ág cölöpalapozása is megkezdődik. Az Y-híd leendő központi része alatti nehézállványozás is jórészt elkészült, ez a rendkívül sűrűn elhelyezett „állványerdő” a hídszerkezet betonozása során kerül teherviselő szerepbe, mert az Y-alak közepén helyben készülő vasbetonfal-szerkezet épül majd.

Az Y-hídon kerékpáros útvonalat, a híd alatt átvezető szakaszon kerékpárutat tervez a beruházó az önkormányzattal és a városi kerékpáros szervezetekkel közösen. A Kisfaludy utcán meglévő felüljáró mellé új híd épül majd, amelynek segítségével új lehetőségek nyílnak meg a városi kerékpáros-hálózat fejlesztésében is. Jelenleg a meglévő szerkezeti elemek állapotfelmérését és statikai vizsgálatát végzik a szakértők azok hídalapozásként való felhasználhatóságához. A Sorompó utcánál is tervezik a vasúti átjáró kerékpáros átvezetését, az útvonal kialakítására a híd szerkezetépítési munkáit követően, az építkezés utolsó fázisában kerül sor.

 

2021. május 21.

Szöveg forrása: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Fotók: Magyar Építők (Dernovics Tamás)