A Dubicz honlap lett 2021-ben az Év Honlapja a Márkasite kategóriában. Dunai Bernadett-tel, a borászat egyik tulajdonosával beszélgettünk többek között erről is.

Az elmúlt években számos változásnak lehettünk tanúi a borászat tekintetében, pár éve a Borpalota nevet váltotta fel a Dubicz Borászat, majd a borok kaptak új címkét, melyek folyamatosan előkelő helyen végeznek borversenyeken. Most a megújult honlap kapott rangos elismerést.

Több mint öt éve kapta meg az immár 115 éves Borpalota épülete a Dubicz márkanevet. 2016-ban döntöttünk így, hogy az ősi családnevet választjuk borászatunknak. Ez a fél évtized bizonyos szempontból egy pillanat alatt eltelt, ugyanakkor hosszú időnek tűnik. Rengeteg minden történt velünk ezalatt, még címszavakban is nehéz felsorolni: az elmúlt években folyamatosan fejlődtünk, immár 114 hektáron gazdálkodunk, így az értékesítésben is hatalmasat ugrottunk, ma már mintegy negyed millió palack bor jut el a fogyasztókhoz. Ezzel együtt a minőségi borfogyasztók felé is nyitottunk, ezt szolgálja a Sár-hegy kategória, ami a prémium szegmensünket jelenti. Közben valóban számos szakmai díjat nyertek boraink, három éve pedig a megújult címkével családunk nyerte el a dizájn Oscarjának számító Red Dot elismerést. Értékének megértéséhez tegyük hozzá, 45 ország 8600 alkotása közül díjazták a koncepciónkat. Visszatérve a mostani elismerésünkhöz, amikor elindultunk azon az úton, hogy a Dubicz olyan brand legyen, ahol a fogyasztó érzi mögötte a folyamatos színvonalat, akkor összetevőről kell beszélnünk a bor mellett. Ide tartozik a csomagolás és a címke, és ennek szerves része az a weboldal, ahol az érdeklődő, leendő fogyasztó megismerheti borászatunk történelmét, borainkat, programjainkat. Ezt természetesen webshop egészíti ki. A mostani weboldalunkkal idén indultunk el, mindezt új marketing céggel, a Promesa Marketinggel, melynek alapítója, Winkler Anna is a csapatunkat erősíti. Ezért is volt öröm, hogy elismerték szakmai munkánknak ezt a részét. A döntés kapcsán a következő értékelést fogalmazta meg a szakmai zsűri: „Az elmúlt években és idén is több borász, vagy bort értékesítő oldalt neveztek az Év Honlapja pályázatra. Amikor valaki még egy ilyen kiélezett versenyben is tud designban, megközelítésben, tartalomban újat mutatni, az nagy szó! Ilyen a Dubicz Borászat weboldala, élmény a navigáció és üde a tartalom, a vásárlási élmény kifejezetten remek!”

A weboldalon – a klasszikus tartalmak mögött, mint a borok jellemzői, a borászat története –, számos új programot kínálnak, olyanokat, amelyek ma még újdonságnak hatnak, ilyenek a Szabadulószoba vagy a Borkvíz. Tudatosan kerestek az új arculathoz új programokat is, melyek még vonzóbbá tehetik a borászatot?

Meggyőződésünk, hogy a weboldalnak dizájnban is szépnek, vonzónak kell lennie a szemnek. Mi olyan weboldalt szerettünk volna, ami tükrözi borainkat, vagyis friss, üde és lendületes. Az elismerésben is visszaköszönt törekvésünk, ami az igazolja, jó úton járunk. Ehhez valóban több új, különleges program is társul, amelyek egyre keresettebbek. Vegyük például a „Borkóstolás – alaptanfolyam” programunkat, ennek hatására később másként fognak kóstolni azok, akik részt vesznek ezeken, hiszen itt elmondjuk, hogy mire érdemes figyelni, honnan ismerhetjük fel a minőséget. A borkóstoltatás folyamatát, az egyes fajtákat és stílusokat mutatjuk be alaptanfolyamunkon, amire azokat várjuk, akik szeretnék jobban megérteni, hogy mit isznak, hogy mitől hibátlan egy bor, hogy miket mutatnak meg az érzékeink. A Szabadulószoba vagy a Borkvíz programjaink valóban más aspektusból ismertetnek meg a borokkal. A Szabadulószobában egy jól elrejtett palack bort kell feladatok megoldásával kiszabadítani, míg a Borkvízben tesztelhetjük tudásunkat egy valódi társasjáték keretében, ami a borok mellett hazánkról is tartalmaz kérdéseket.

Igazi csemege weboldalukon a szilveszteri évértékelő, ahol könnyed formában invitálnak borfogyasztásra. Ez is az új marketing része?

Mindenképpen, hiszen ez is egy üde, friss színfolt az oldalunkon. Karácsonyra is készült hasonló ajánló, az óévbúcsúztatóra is szerettünk volna valami meglepőt, az újdonság erejével hatót. Így egy virtuális szilveszteri programra invitáljuk az oldal látogatóit, ahol az elmúlt év eseményeit összegezve egy-egy bort ajánlunk. Kedvcsinálónak egy példa. Azoknak, akiknek elegük van mindenből, mégis optimisták, akiknek idén nem volt szerencséjük, de hisznek benne, akik mernek kockáztatni, bíznak abban, hogy minden jobb lesz és ezért hajlandóak is tenni, azok bontsanak fel egy palack 1014 Cabernet Sauvignon Rosé-t és engedjék, hogy elcsábítsa őket; élvezzék ki a málna, a cseresznye és a meggy zamatát, és adják át magukat a tökéletes rosé élménynek.

Nincs más hátra, mint az óév utolsó pillanataiban elmélyedni egy különleges évösszefoglalóban a borászat oldalán, ami talán követendő példa lehet más szakmák számára is.

 

2021. december 29.

Kápolnai Nagy Ágnes

Fotó: beküldött