A Mátrai borvidék hazánk egyik legnagyobb borvidéke, ahonnan a Mátraházai Lifestyle Hotel Mátra ****superior is könnyen tudja bővíteni borkínálatát. Emellett a szálloda az Egri borvidék borait kínálja vendégeinek. A szálloda minden hónapban felkarol egyet az Eger környéki és a mátrai pincészetek közül, amelynek „a hónap borászata” címet adja és a szálloda vendégei is végigkóstolhatják a Pirit bárban, vagy akár egy vacsora kísérőjeként is az Aragonit étteremben.

A szálloda széles borkínálattal rendelkezik, melyeket az ételekhez hangolva kínálnak és számos bor külön pohárral is rendelhető, hogy egy vacsora alatt akár többfajtát is megízlelhessenek. A borlap összeállításának legfontosabb célja, hogy a mai irányzatok megjelenítése mellett hosszú távon időtálló, az étlapon szereplő ételekhez szervesen kapcsolódva, széles szortimentet állítson össze, biztosítva minden vendég számára, hogy lehetőleg itt is megtalálja mindenki a maga számára megfelelő ízű, harmóniájú bort. A borlapon már a borok csoportosításánál is eltér kicsit a hagyományostól, a borok jellegét is leíró főcsoportokat alkotva, ezzel is segítve a könnyebb eligazítást és választást. Érdemes megízlelni a környék megannyi esszenciáját az egészség jegyében újrahangolva, a világ ízeivel és zamatos borokkal fűszerezve.

A turizmus kulturális részeként is vizsgálható a bor és a gasztronómia kapcsolata, amely egyfajta turisztikai terméknek is nevezhető. A gasztronómia egyik alappillére a borkultúra, mely „ember alkotta vonzerőnek” számítva egészíti és teszi teljessé az ízek harmóniáját a borokkal. A gasztronómiai értékek kipróbálásának főhelyszíneit adó vendéglátó létesítmények, ide soroljuk természetesen a kereskedelmi szálláshelyeket is, turisztikai infrastruktúrához sorolhatók. Szerepük a helyi, környékbeli és az adott desztinációba látogató turisták számára egyaránt fontos, hiszen a vendéglátás terei egyúttal a helyi kultúra hordozói is. A kínálat oldaláról vizsgálva a gasztronómia képviselőit, egyre inkább nyitnak a turizmus felé.

Egyre nagyobb az elvárás a helyi termelők, kézművesek felé is, hogy az általuk készített termékeket az odalátogatónak is megmutassák, ezzel is felhívva magukra a figyelmet. Magyarországon 22 borvidék található, amelyek méretükben, elhelyezkedésükben és boraik karakterében jelentősen különböznek.

Forrás: Lifestyle Mátra Hotel

(X)