Májusi napsütésben az erdőben sétálni feledhetetlen érzés. Ahogyan a szeszélyes és hűvös április után május első napjára ébredve, a reggeli záporok után a természetbe indulva végigsimogatja az odatévedő vándort a nap sugara, olyan, mint újjászületni egy éjszaka alatt.

Egy ilyen napon már az erdő kapujában különös dolgok történnek velünk: szelíd fácántyúk illegette magát utunk mellett, szinte felkínálkozva egy fotózás erejéig. Pár kattintás után aztán szomorúan vette tudomásul, hogy az ő kakasa bizony nem velünk jött az erdőbe, így tovább állt az aljnövényzet sűrűjében.

Fácántyúk modellünk

Az erdő különös zöld ruhát ölt ilyenkor magára. Olyat, amilyet csak ilyenkor látunk rajta. Még itt-ott vannak kopár foltok a távolban, a magaslatokon. Néhány fa még álmosan nyújtózkodik az ég felé, szinte mohón várva a nap melegét, hogy végül hatalmas lombkoronát növesszen ő is az ágai közé.

Virágait kínálja a foltos árvacsalán, a tavaszi kankalin csipkézi a vidéket. Az indás ínfű kék virága pedig olyan pompásan díszeleg, mintha csak erre a napra vette volna fel ünneplőjét.

Ezúttal nem hoztunk magunkkal túratervet, csak egy kicsit bele akartunk feledkezni a természet templomának végtelenjébe. Elindulni erdei ösvényeken, a fejünket az ég felé emelve, érezni, ahogyan a fák szinte az égig érnek odafönt.

Aztán ahogyan az erdőben egyre magasabbra jutottunk, megtaláltuk hol ért véget április, és hol kezdődik el május. Időutazás egy lépésben, ahogyan a még szinte kopár területről a zöldbe tűnik át a hegy oldalát betakaró fás rengeteg.

Áprilisból május lett

Visszanézve a magunk mögött hagyott kilométerekre úgy éreztük, végtelenné vált a táj, és mi mégis látjuk a végtelen határait, messze, a felhők alatt, ahol a kék és a zöld eggyé válik.

Ahol lepihentünk, már a szamóca virágzik, és a kutyatej virágain fecskefarkú lepke pihen meg egy szemvillanásnyi időre, aztán tovább járja táncát a levegőben párjával. Ügyet sem vetve a világra fel-felröppennek, majd itt-ott megpihennek, hogy aztán újra tovább fürödjenek a langyos májusi napsütésben ég és föld között.

Talán egy órát is eltöltöttünk ezen a gyönyörű helyen, majd elindultunk visszafelé. Az erdei ösvényt néhol az ösztörűs veronika virágai díszítik.

Az elbűvölő ösztörűs veronika

Kicsivel odébb egy vizenyős részen az avar mellett pihenő békát nézzük meg egészen közelről, ahogyan a langyos fürdővíz felé igyekszik. Közeledtünkre mozdulatlanná válik, majd tovább indul ő is, ahogyan távolabb kerülünk tőle.

Breki jól beleolvad a környezetébe

A tavaszi eső után mindenfelé keskeny vízlefolyásokat kerülgetünk, néha mi csúszkálva a szegélyén. Ezek az erdei vizek hozzák az új életet a fák közé, nélkülük a táj is másképp festene.

A visszaúton csobogó patak hangja felé vettük az irányt, ahogyan délutánba fordult az idő, és a medrében számoltuk a kavicsok tucatját.

Éjjel ennek a pataknak a vizén talán még a csillagok fényei is táncolnak. Csábít bennünket a gondolat, hogy megnézzük egyszer ezt a csodát, de ez alkalommal még világosban haza indulunk, hogy terveket készítsünk a legközelebbi természetjáró kalandunkra.