Nemzetközi partnertalálkozón vett részt a gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium csapata. A spanyolországi Soto del Real-ban megrendezett eseményről az egyik résztvevő pedagógust, Nagy Noémit kérdeztük.

  • Mit jelent pontosan a Nations’ Puzzle projekt?

A Nations’ Puzzle egy stratégiai partnerség, melyben három iskola vesz rész. A Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium koordinátor-intézményként, Spanyolországból a madridi  IES Sierra de Guaderrama és Szicíliából a monreale-i Istituto di Istruzione Superiore Basile-D’Aleo. Szövetségünk azért jött létre, hogy megalkossunk egy nemzetközi filmet, amely 4-5 perces részekből áll  – ezek a puzzle-filmek -, és az adott témák köré összpontosulva bemutatja múltunkat, s jelenbeli tevékenységeinket. A film ezen túl modellez egy nemzetközi start-up-ot is, ami a jövőt vetíti előre.  Az együttműködés célja az, hogy a termék létrehozása során fejlődjön a résztvevők idegennyelvi és digitális készsége, és új módszereket megismerve erősödjön a tanári szakma profilja.

  • Mi a Berze gimnázium szerepe a partnerségben?

Iskolánk a koordináláson túl pályázatíró intézmény is, az olasz és a spanyol intézmény csatlakozott a mi gimnáziumunkhoz. A projekthez szükséges pályázatot még a 2016/2017-es tanév második félévében nyújtottuk be, melyet független szakértők értékelése után a Tempus Közalapítvány Kuratóriuma hirdetett meg nyertesnek.

  • Hogyan zajlott a szeptember végi, Spanyolországban megrendezett partnertalálkozó?

Csapatunk szeptember 28-a és október 1-je között tartózkodott Soto del Real-ban. A spanyol projektmenedzsment az előző két (magyar és olasz) nemzetközi partnertalálkozóhoz hasonlóan igen magas színvonalon valósította meg az egyeztető találkozó megszervezését és lebonyolítását. A vendéglátó ország képviselői, valamint a projektet koordináló ország delegáltjai is igényesen összeállított prezentációk keretében világítottak rá az eddigi közösen elvégzett munka erősségeire és gyengeségeire, illetve a küszöbön álló spanyol, majd a 2019 tavaszán esedékes magyar mobilitási program által biztosított lehetőségekre.

A koordináló ország diákjai a Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium képviseletében angol nyelvű előadás keretében mutatták be azt a magyar fejlesztésű online felületet, melynek segítségével a projektben résztvevő diákok digitális feladatlapokat tudnak készíteni a leforgatott filmekhez, hogy azok megértését, feldolgozását segítsék a tanórán.

  • Milyen élményekkel gazdagodtak a résztvevő tanárok és diákok?

A szakmai feladatok elvégzése után a találkozón résztvevő tanárok és diákok kirándulásokon vettek részt. Megismerkedtünk a főváros, Madrid és környéke nevezetességeivel, meglátogattuk a Reina Sofía múzeumot, kirándultunk a környékbeli hegyekben és lehetőségünk volt megismerni kicsit a spanyol konyha néhány jellegzetes ételét is.

  • Melyek a programhoz csatlakozó jövőbeni tervek?

A pályázatunk 28 hónapos futamideje során már mindhárom intézményben megvalósult  egy-egy partnertalálkozó. Ezen kívül lezajlott a szicíliai diákmobilitási program is, mely során 12 spanyol és 12 magyar diák utazott Szicíliába forgatni. Idén novemberben utaznak a csoportok újra, ez alkalommal ismét Spanyolországba. A záró diákmobilitási program 2019 tavaszán, Magyarországon lesz, s ezt követően ősszel rendezzük meg a záró partnertalálkozót, a Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnáziumban.

Szerző: KékesOnline
Fotó: beküldött, Nagy Noémi