Magyarország legmagasabb csúcsán, az 1014 méterrel a tengerszint fölé emelkedő Kékestetőn álló TV-torony kilátóteraszáról egyedülálló panoráma nyílik a Mátra további csúcsaira, az Alföldre, a Karancsra és a Medvesre, a Bükk-fennsíkra, de még a Budai-hegyekre és a Tátrára is. Számos olyan természetes kilátópont rejtőzik azonban a környékbeli erdőkben, ahonnan az előbb említett tájak teljesen más perspektívából pillanthatóak meg, egyedi élményt okozva ezzel a szemlélők számára. Mutatunk 5 kilátópontot Kékestető környékén, melyeket kisebb túrák során igazi élmény felkeresni.

A Sárkányos és a Sombokor

Az 1014 méteres magasságot jelölő csúcskőtől észak felé indulunk a sárga sáv jelzést követve, hogy a Sárkányos kilátópontra jussunk. A Sombokor tisztására érve rátérünk a sárga háromszög kiágazó jelzésére, amelyen hamarosan ismét egy kisebb tisztásra jutunk. Az erdei vörösfenyőkkel övezett plató neve onnan származik, hogy pár évvel ezelőtt innen startoltak a siklóernyősök és sárkányrepülősök. Napjainkban az egyre növekvő fák már visszahódították a hajdani kifutót, de a Keleti-Mátrára és a Bükkre nyíló panoráma még megmaradt. Innen visszatérve a sárga sáv jelzésre, tovább haladunk észak felé, a Kékes-Észak Erdőrezervátum szélén, majd hamarosan elérjük a Sombokor fenyőkkel szegélyezett kilátópontját, innen megpillanthatjuk a Nyugati-Mátrát, Gyöngyöst és visszanézhetünk a Kékesre is.

Sas-kő

Kékestetőtől alig 2 km távolságban, az Országos Kéktúra vonalán emelkedik a Sas-kő, melynek 899 magas meredélyén állva valósággal megérinti a szabadság érzése az arra járók lelkét. A több tíz méteres mélységgel övezett, keleti irányba elnyúló szirtről pazar panoráma nyílik az alattunk húzódó Parádi-medencére és a távolabbi hegyekre, például a Bükkre, a Heves-Borsodi-dombságra és a Tátrára is. Elhivatottabb túrázók számára kimondottan praktikus hely például egy napfelkelte megcsodálásához. Itt emelkedik az I. világháborúban elesett turisták emlékköve, ahol megemlékezésünk jeléül akár egy mécsest is gyújthatunk. Érdemes megtekinteni a Sas-kő déli kilátópontját is, ahonnan a Vár-patak völgyére, a Mátraaljára és Matyóföld irányába nyerünk zavaratlan kilátást. Ha hosszabb túrára vágyunk, az Országos Kéket követve a közeli Disznó-kőre is érdemes ellátogatni, mely hasonló szépségű panorámát kínál.

Hidas-bérc

A Hidas-bérc viszonylag újnak számít a Kékestető környékén található természetes kilátópontok sorában, ugyanis mindössze 2-3 éve, egy tarvágás következtében lett kilátóhely. Az 1014 méter magas csúcsról ezúttal dél felé indulunk, a zöld és a piros sáv kettősén. Az egykori Orvos-nővér szálló épülete mögött a két jelzés elágazik, mi a piros sávot követjük tovább, mely egy szintemelkedés mentes, lapos gerincen vezet tovább, alábbi tulajdonságáról kapta nevét is: Kékes-lapos. Hamar elérjük a tarvágás helyszínét, ahol napos időben megpihenhetünk egy-egy fatörzsön, élvezve a fényfürdőt, s közben a Mátraalján elterülő települések látványában gyönyörködhetünk: alattunk a távolban Gyöngyös, Mátrafüred, Pálosvörösmart, Abasár és persze a végeláthatatlan Alföld.

Négyeshatár és a Kis-kő

Következő kilátópontunkhoz az előbb említett Hidas-bérctől dél felé, a piros sáv jelzésen továbbhaladva, egyre ereszkedősebb szakaszon van lehetőségünk eljutni. Különleges pontja ez a Mátrának, ugyanis négy település közigazgatási határa találkozik ezen a ponton: Gyöngyösé, Pálosvörösmarté, Abasáré és Markazé. Itt esőbeállót és padokat, asztalokat találunk, így a helyszín akár egy hosszabb pihenőre, az úti elemózsia elfogyasztására is kiválóan alkalmas. Túránkat tovább a zöld háromszög jelzést követve folytatjuk, néhány lépés múlva el is érjük a Négyeshatár kilátópontját. Innen már nincs messze a Kis-kő, amely a Mátra egyik karakteres réteglávatornya. Felkeresését a bátrabbak számára javasoljuk, ugyanis a panoráma nem adja könnyen magát: aki szeretne gyönyörködni a kilátásban, kalandos módon meg kell másznia az óriási sziklatömböt. Aki erre vállalkozik, a Keleti-Mátra hullámvasútszerű vonulatában, a Vár-völgy, a Marakzi-tó, a Mátrai Erőmű, a környező lignitbányák és az Alföld látványában merülhet el.

Tölgyes-bérc

Az előző helyszínek magasságához képest most lejjebb ereszkedünk, Kékestetőről a Déli-sípályát átszelve egészen az Alsó-Pince-útig követjük az Országos Kéktúrát, itt azonban a sárga + jelzéssel ellentétes irányba, balra kanyarodunk, és egy széles erdészeti úton, pár métert megtéve hamarosan a Mátraháza-Kékestető műutat keresztezzük. A műút mentén rövid időre Kékestető irányába haladunk, majd egy újabb erdészeti úton jobbra fordulunk, így érjük el a keresett célpontot. A Tölgyes-bérc szintén egy jó pár évvel ezelőtti tarvágás következtében került fel a kilátópontok listájára. A hosszan elnyúló bércen kelet felé, Kékestető és a Nagy-Somor-völgy irányába, illetve északnyugat és nyugat felé, a Felső-Mátrára, a Nyugati-Mátrára, természetesen az alattunk elterülő Mátraházára, tiszta időben pedig még a Budai-hegyekre is ráláthatunk.