Ború után napsütés – ebben a természeti kegyben volt részünk nekünk is szerda délelőtt Magyarország tetején, Kékestetőn, ahol a keddi havazást és a ködös időjárást fagyos szél és napsütés váltotta fel. A tiszta időnek köszönhetően egészen a Magas-Tátra havas vonulatáig elláttunk. Mutatjuk friss fotóinkat!

Egyre ritkábbak a fagyos, havas téli napok, még a Mátrában is. Így örülünk, amikor a téli hónapoknak megfelelő időjárás uralkodik. A hótakaró és a fagypont alatti levegő nem csak szemünknek és szívünknek kedves ilyenkor, de a természet nagy szükséglete, valamint a vírusok, kórokozók ellensége is. Ráadásul ilyenkor is olyan csodákban gyönyörködhetünk, amelyek vissza nem térő pillanatokkal ajándékozzák meg az utazót. Így volt ez ma is hazánk tetején, a Kékesen.
A kedd este/szerda hajnalban helyenként viharos széllel érkező hidegfront hatására kitisztult a légkör, tágas teret és nagy látótávot adva azok számára, akik szeretnek gyönyörködni a szebbnél-szebb panorámával bíró tájak káprázatában. Szerencsés volt, aki ma a Mátrában túrázott: számos kilátópontról, Kékestetőről, Galyatetőről, Mátraszentlászlóból, a Keleti-Mátra csúcsairól is látni lehetett a Magas-Tátra havas vonulatát, mely közel 150 kilométeres távolságban emelkedik. Mi Kékestetőről örökítettük meg a mesés látványt: a pillanat szépségét még inkább emelte, hogy a napsütésben fürdő távoli magashegység vonulata szinte ékkőként tűnt ki a kopár téli tájból.
Nem csupán a Tátra tűnt fel a messzeségben, de számos hazai hegyvonulatunk is megjelent a távolban. A Mátra völgyein és apró településein túl a Budai-hegyek, a Pilis, a Visegrádi-hegység, a Börzsöny és a Gödöllői-dombság, de még a Cserhát lankái is látszottak a tiszta időnek köszönhetően.
A hókristályokon megcsillanó napfény, az apró jégcseppek, a hófödte ösvények és a fehér ruhát öltő fatörzsek is sétára, túrára csábították a látogatókat.
Mikor kezdődhet újabb havazás? Íme az Időkép előrejelzése:
“Csütörtökre virradóan nyugat felől újabb csapadéktömb érkezik, a legtöbb helyen esőre számíthatunk, de néhol havas eső, ónos eső, a hegycsúcsokon kisebb havazás is előfordulhat.” – írja a közismert portál friss jelentése.