Bizonyára nem vagyunk azzal egyedül, hogy nagyon vártuk már a napját annak, amikor a tavasztól őszig az erdőt járó kisvonatok újra beguruljanak a végállomásra, és irányba vegyék a sűrű erdőt, Gyöngyössolymos felett.

Az Egererdő Zrt-nek köszönhetően nem csak a Bükkben, de a Mátrában is lehetősége van a túrázás és a vasutak szerelmeseinek arra, hogy kedvenc időtöltéseiket ötvözve kisvonattal utazzanak az erdőbe. Március 15-én, pénteken már alig vártuk, hogy az idén először a Szalajka-házig induló járatra megválthassuk a jegyet, és belevessük magunkat az erdő végtelen nyugalmába.

Egész napos, kényelmes tempójúra tervezett túratervünk úgy szólt, hogy a délelőtti első kisvonattal elzakatolunk a gyöngyösi végállomástól a Szalajka-ház végállomásig, majd gyalog szépen, a patak mellett lecsorgunk Gyöngyössolymosig, ahonnan majd “valahogyan” visszakerülünk a parkolóban várakozó autónkig. Így is lett. Bő mondatokkal teletűzdelt írásos túrabeszámoló helyett most következzen itt egy fotósorozat, mely utunk leglátványosabb elemeit hivatott bemutatni.

Mindenféle apró szerzetek keltek életre az erdő talaján. Mindig nézzünk a lábunk elé!
A végállomástól visszafelé indulva a zöld négyzetes úton találkoztunk ezzel a harkállyal, aki nagy munkában volt.
A nagy fák még kivárnak, de az ember magasságú növényzet már próbálgatja tavaszi ruháját.
Utunk legmagasabb pontját elhagyva egyre csak ereszkedtünk lefelé a lejtőn.
Virágzik a szamóca. Nyárra finom lesz.
Lajosháza megállónál közelebbről is megnéztük a Szén-patakot.
Magányosan várja a végítélet napját az őrlőmű épülete. De miért kell rá feliratot fújni?
C betűs lepkéből láttunk többet is, de csak ő állt modellt pár fotó erejéig.
A Cserkő-tó is ébredezik.
Remek kilátás Galyatető felé a Dezsővár legmagasabb pontjáról.
Virágzik a tyúktaréj az erdőben.
Gyöngyössolymosra érve a templomtornyot hamar megtaláltuk a házak felett.

Eredetileg Gyöngyössolymoson terveztük megvárni az utolsó visszafelé induló kisvonatot, de annyira  korán értünk a faluba, hogy a vonatnál fél órával hamarabb érkező volán járatot is kényelmesen el tudtunk kapni a falu déli kapujánál, így arra felpattanva meg sem álltunk Gyöngyösig.

A városba érve aztán kellemesen elfáradva, de korgó gyomorral huppantunk be az autóba, majd vettük az irányt hazafelé. Az úton alig vártuk, hogy otthon majd visszanézhessük a túrán készült fotókat, melyekből itt csak néhányat mutattunk meg. Hamarosan újra felvesszük a hátizsákot, és újra nekivágunk a vidéknek, ki tudja, merre. Itt a tavasz, kalandra fel!