A HAPPY-hetet rendszerint a víz világnapjához kapcsolódva, március-áprilisban szervezik meg a nevelési-oktatási intézmények. A programban részt vevő gyerekek játékos feladatok, oktatási programok, kirándulások keretében ismerkedhetnek a helyes folyadékfogyasztási szokásokkal. A kisnánai általános iskolások is részt vettek a napokban a HAPPY-hét programban, amely az ország legnépszerűbb vízfogyasztást népszerűsítő akciója.

„A fizikai és szellemi egészség megőrzéséhez folyamatos hidratálásra van szükségünk a nap folyamán, a cukros italok túlzott fogyasztása viszont már gyermekkorban is elhízáshoz és fogszuvasodáshoz vezethet. A program révén egyre több fiatal tesz szert játékos formában olyan ismeretekre, melyek hosszú távon hozzájárulhatnak a gyerekkori elhízás terjedésének visszaszorításához” – nyilatkozta a Kisnánai Szent Imre Általános Iskola tagintézmény-igazgatója. Juhászné Koklács Éva elmondta, hogy a HAPPY- héten a gyerekekkel plakátokat készítettek, a vízbárban koktélokkal olthatták szomjukat a tanulók, de Ki nevet a végén társasjátékot és bingót, memóriajátékot, valamint online játékokat is ki lehetett próbálni.

„A vizespalackokkal minden porcikájukat megmozgatták diákjaink. A vízi zene volt az idei év slágere! A víz világnapján a közeli patakhoz túráztunk. Az általános iskolások folyadékbeviteli szokásainak megváltoztatása alapvetően fontos a felnövő új generáció egészsége szempontjából”- fogalmazott a tagintézmény-igazgató.

Hozzátette, hogy márciusban az iskolások számos más érdekes és értékes programon is részt vettek, köztük a „Példa-kép” komplex nemzetiségi hagyományápoló tehetségműhely című pályázat keretében március 12-én  Kiskőrösre látogattak el a János Vitéz Látogatóközpontban tartott interaktív foglalkozásra.

„Megnéztük a Petőfi Szülőház és Emlékmúzeumban, hogy hol élt Petőfi Sándor gyerekként. Az izgalmas délelőttöt a Kiskőrös Kurta étteremben folytattuk tanulóinkkal, ahol a hely szépsége mellett a helyi tálak sajátosságait kóstolhattunk meg. A délután folyamán folytattuk utunkat Kecskemétre, ahol ellátogattunk a Magyar Naiv Művészeti Múzeumba és a Szórakaténusz Játékmúzeum és Műhelybe, ahol interaktív feladatokat oldottak meg  a gyerekek, majd a nap végén kézműves foglalkozáson is részt vettek. Élményekkel teli kiránduláson vehettünk részt” – tudtuk meg Juhászné Koklács Évától.